eitregje.reismee.nl

Van de winter naar n tropische zomer

Het begon al slecht, we vertrokken vanuit Hoensbroek met de trein en in Weert moesten we er al uit.

Er was blijkbaar iemand levens moe...vreselijk. we hebben daarop geprobeerd n taxi. Maar gelaas niks te krijgen. Heb toen met goed geluk iemand aangesproken en we mochten meerijden. Deze persoon bracht haar gestrande collega naar het werk.

Toen we eindelijk op schiphol kwamen waren we VIP's....hihi. Mochten versneld door de douane ed. Net op tijd voor onze vlucht...pfff. onze vlucht naar Canada was prima. Nette overnachting en hapje gegeten en dan lekker slapen. S morgens alweer vroeg vertrekken voor onze vlucht. En er was sneeuwstorm gemeld. Gelukkig viel dit mee ongeveer 10cm en -12 graden.

Aankomst Havana bewolkt na regen. Taxi naar de accomodatie ging ook prima. Lekker 2 dagen in Havana. Hele drukke stad. Veel uitlaat gassen van die oldtimes. Dacht in eerste instantie dat deze auto er welke enkel zouden zijn maar je ziet echt alleen maar oldtimers. Oude stad is mooi. Veel mooie gebouwen. Oa Capitolio, Chinatown, n echt afrikaans straatje wat weergeeft de afrikaanse cultuur in Cuba. Ook Plaza de Revelation was indrukwekkend. Lekker gelopen over Malecon (strandboulevard). Overal bij de restaurants gezelligheid met salsa live muziek. Je voelt je echt in caribische sferen. Ook word je vaak aangesproken voor iets te kopen maar gelukkig niet opdringerig. Als je no zegt is het goed. Kinderen die buiten spelen ook de jeugd en dan op sommige plekken lange rijen voor n kantoor en bij pleinte iedereen op de tablet of smartfone echt ongelooflijk dat hier geen jnternet is. Wel eigenlijk ook lekker zo rustig.

Ook hebben we door straten gelopen waar je dacht je bent in de grootste armoede of achterbuurt maar iedereen is vriendelijk en zegt je Ola. Je voelt je ook veilig. Vandaag onze 1e bus rit. We zijn nu net in Vinales, heerlijk, gezellig. Het weer is momenteel ook beetje beter. Gaan de komende dagen omgeving verkennen. Hier ook niet zo druk. We faan het zien wat er hier allemaal te doen is. Havana was leuk maar hier begint echt voor ons onze reis.

Cuba

Hallo allemaal,

misschien al bij sommige van jullie bekend maar we gaan binnenkort naar Cuba.

Aangezien wifi en internet niet altijd goed werkt of aanwezig is weet ik niet of ik mijn blog kan bijhouden. Maar ik ga mijn best ervoor doen.

Wat gaan we doen in Cuba; we gaan rondtrekken op eigen gelegenheid zonder vervoer maar met het openbaar vervoer. Auto huren is voor ons niet de favariet in het buitenland buiten Europa vandaar.

We vliegen via Toronto na een zeer lange tussenstop naar Cuba. Zullen na aankomst in Havana verblijven en dan verder door het westenlijk en midden van Cuba reizen. Het eiland helemaal van oost naar west is meer dan 1000km dus vandaar de keuze alleen westelijk Cuba.

Voor ons is het aftellen begonnen, maandag even naar Rotterdam om een visum te kopen bij de cubaanse ambassade. En dan nog 2 weekjes wachten. Hoop dat het lukt om dit verder te delen op onze reis.

Alweer Thailand !!!!!!

Hallo,

iedereen een fijne vakantie gehad?

Helaas wij hadden deze zomer pech gehad, we zouden naar Italie gaan wandelen maar hebben dit door omstandigheden moeten afzeggen.

Onze vakantie?!?! Ja wij hadden de eerste weken van de schoolvakantie, ja regen, regen en nog eens regen.

Dit was wel eens mooi te tijd om te kijken wat doen we als we weer naar Thailand gaan.

Nou dat heb ik inmiddels gedaan, en natuurlijk willen we proberen om met Emirates te gaan vliegen met de nieuwe A380, nu alleen nog kijken voor de juiste data en de juiste prijs en vervof regelen.

Maar ik weet niet of de mailadressen van jullie er nog allemaal in staan en of ik deze opnieuw moet aanmelden, geef me graag een reactie als jullie dit hebben gelezen.

nog een nachtje

Vandaag hebben we lekker niks gedaan, alleen aan zwembad beetje gehangen.

Koffer had ik al eerder gedaan omdat ik hier mijn was heb laten doen, en ik wilde eigenlijk zo min mogelijk gebruiken. Is lekker makkelijk als ik thuis kom, ik heb nog geen plastic tas met gebruikte was, de rest is allemaal lekker gewassen en gestreken.

En dat voor nog geen 10 euro, je lacht je gewoon kapot wat hier alles kost.

De koffers staan nu buiten te wachten tot Bram (eigenaar hotel) ons naar de bus brengt, we gaan nl. nu met de bus en niet meer met de trein, dat heb ik van de week genoeg van gehad. Was leuk voor n keer maar genoeg ook meteen voor deze week.

We gaan nu de interline bus proberen, heb vanmorgen hotel bij airport geboekt waar we vanuit hier met de bus, weer een andere bus en dan klein stukje met taxi naar toe gaan.

Ben beniu\euwd koste maar 16 euro per nacht (2 pers) incl. ontbijt, hebben we al eerder ook gehad voor die prijs maar ben iedere keer weer benieuwd.

Vanduiruit gaan we dan met shuttle naar airport morgen vroeg 06.30 uur thaise tijd (0.30 ned. tijd).

Waarschijnlijk als ik jullie eventuele berichten lees zijn wij thuis, maar de berichten die wij tijdens onze reis hebben gehad van jullie waar vaak heel leuk, ook was het leuk om te horen dat jullie met ons meegenoten.

Ook wil ik iedereen een kap kun ka zeggen voor de felicitaties die wij kregen met onze 25e huwelijks dag.

Nou jongens zien jullie weer, verheug me al op de carnaval en heb gezien dat het weer dit weekend tot 10 graden kan oplopen. ( heb een beetje warmte vooruitgestuurd)

bekeuring hua hin

he allemaal,geen helm op en ook nog te hard gescheurd,aan de rand van de stad,staan de cops je optewachten.elk 2 wielig voertuig wordt dan aangehouden.ik heb gelult als brugman ,want wy wisten namelijk niet dat je buiten de grote steden geen helm op moet en de echt grote steden wel .terwijl ik in bangkok genoeg toeristen gezien heb die allemaal zonder helm reden! zal wel per stad en gemeente verschillen.het enigste waar hij me mee had kunnen matsen was dat als ikde bestuurder een helm op had dat had hij me laten gaan.de bekeuring viel gelukkig mee 400 baht=9euro.heb het verbaal bewaard en jawel hoor je raad het al,juist, bij verlaten van de stad he you stop!! een controle post cops laten zien, kon door.maar 150 meter verder weer een he you stop ,het eerste wat hij vroeg was heb je het verbaal verder terug laten zien?ik zei ja en toen moest hij het verbaal zienen kon door!ik vind het maar bezijkte boel! als ik door de drukte de eerste post niet gehoord of gezien zou hebben had ik misschien weer een plakaat gehad./terwijl de hele tijd een motor agent voor me uit reed.verder gertie en ik zijn lekker bruin en balen dat we vrijdag morgen weer naar ned.moeten.en oma hou je vast ,want we gaan zeker weer terug wanneer? verrassing!!!!!!!. groetjes je knapste bruinste schoonzoon.

nog steeds hua hin

Hoi daar in het koude nederland, word het niet al een beetje beter daarzo, want de carnaval komt eraan.

Nou Fer we hebben toevallig de jacuzzi gister geprobeerd was wel luxe want we hadden de hele dag op een scooter gezeten, die we voor een dag hadden gehuurd.

We waren stoffig, warm en plakkerig van die op warmte en de stoffige wegen geworden en dan is dat bad wel heerlijk en het water was niet bruin.

De fotos hiervan zal ik maar niet op deze site doen, die laat ik je nog wel eens zien, vertel je wel niet wie er dan in het bad zit en wie de fotos heeft gemaakt, maar ook dat kun je dan zien want er zijn allemaal spiegels tegen de wand om de jaccuzzi. Zo nu heb je nog meer stof om nog meer vragen te hebben,

We zijn met de scooter zuiderlijk gereden door het natuurpark waar ons resort aan grenst,

We zijn naar grotten geweest, maar er nooit gekomen want voordat we het gevonden hadden, haddenweeerst een tocht gehad via HEEEEEL VEEEL trappen op een echt hele hoge berg (rots vd zee) uiteindelijk weer via HEEEEL VEEL trappen naar beneden te gaan en door weet ik hoeveel muggen gestoken te zijn geworden, besloten om niet meer verder naar de grot te gaan.

We hebben toen een visser aangesproken en gevraagd om ons terug te brengen naar de andere kant van de berg.

Toen zijn we verder met de scooter gegaan en kwamen langs garnalenkwekerijen, waar ze deze aan de straat stonden te sorteren, het landschap was wel heel mooi, met bergen.

Ook zijn we apen tegengekomen, nee, hier hoeven jullie niet verder op te reageren want we hebben JULLIE gister allemaal gezien iedereen was er.

Leuk feestje was het en cor heeft jullie allemaal heel vriendelijk begroet.

Toen we wilden gaan tanken kregen we het gevoel dat de achterband niet deugde, en jawel hoor stuk. Geen mens daar want ons met de taal iets duidelijk kon maken, maar gelukkig bij het tankstation was zo n soort amerikaans achtig eethoekje met winkels, coffeebar, pastarestaurant ed.

En daar spak gelukkig iemand engels en die hielp als tolk tussen benzinebediende en ons, uiteindelijk hoefde hij niet te tolken want hij zag wat het probleem was en zei dat de scooter in zijn truck moest en hij zou ons wel naar een reparatie brengen, nou blij dat we waren.

Ik voor in de auto, cor moest op de scooter in de laadklep en zich aan stang vast houden en rijden maar, en gelukkig was er iemand om de band te vervangen, nog geen 15 minuten later reden we alweer.

Vandaag ben ik er achter gekomen dat ik waarschijnlijk onderweg mijn leesbril ben vergeten dus morgen in sneltrein vaart nog even terug waar we iets gedronken hebben, hoop dat ik m terug vind, ander helaas MAAR dan heb ik anders maandag nog vrij, want zonder bril geen werk of geen tenen meer.

Dus morgen weer vroeg op, waren vanmorgen ook al vroeg op want we kunnen geen zonsondergang maar wel zonsopkomst zien aan onze kust.

Het is hier allemaal mooi maar niet zo heel veel te doen, gaan morgen naar stad.

Dagen beginnen te tellen, maar ik nu ook want blij als ik weer een aardappel of een frietje kan eten, Cor niet die eet nog iedere dag rijst, ik ben het echt zat dat eten, maar het weer en de mensen nog lang niet.

Nou dat was het dan weer, ik zal me waarschijnlijk nog een keer melden voor we weer in het vliegtuig stappen en dan kunnen terugkijken op een geweldige vakantie.

Groetjes Gertie

P.s ik heb maaien geschreven dat had je toch wel kunnen denken met mijn goede nederlands, maar de maden waren echt lekker

hua hin

Hallo allemaal,

Leuk weer dat jullie weer allemaal met ons meereizen, MAAR wat we nu hebben.

We zijn vanuit chaing mai gister met de vlieger vertrokken (uurtje vliegen) zijn daarna bepakt en bezakt door met een grote bus van de vlieghaven naar de railwaystation, nou midden in de spits een en al file.

Hebben toen de koffers door de hitte meegenomen beetje tegenover station wat gaan eten en toen op naar station kaartje kopen.

Nou dachten we laten we geen 1e maar ook geen 3e klasse nemen maar de guolde middenweg want het is toch een rit van meer dan 4 uur (300 km).

Dus wij 2e klas met vantilatoren geen airco en moesten we toch het hele bedrag van 304 bath betalen (ongeveer 6 euro) voor ons samen.

De trein was niet zoals bij ons maar wel goed te doen, alleen alle ramen open de van's de heletijd heen en weer en alle verkopende etenskramen lopen continue door de trein, was wel te doen maar waren blij dat we in hua hin waren.

Zijn toen opgehaald geworden door hotel, komen we op de kamer en blijkt dat we zomaar, want we hebben een gewone kamer geboekt en nu heben we de bruidssuite gekregen met jaccuzzi, nou is dat niet SUPER.

Het dorpje hier ligt ongeveer 30 km van hua hin af en aan de rand van beschermd natuurgebied, gaan we morgen waarschijnlijk verkennen.

De baai is ook beschermd want dit valt ook onder natuurgebied, en zitten dolfijnen (nog niet gezien)

Vandaag lekker rustig aangedaan, begonnen met wandeling langs strand, ontbijtje en de hele dag lekker niks gedaan.

groetje gertie

op reis door het noorden, naar de grens van myramar (birma) en laos

Dinsdag aangekomen in Fern Resort, blijf erbij dit was echt super.

Daar kwam onze gids ons ophalen (Pat). We zijn toen als eerste naar de Karen bergstammen geweest. dit zijn de stammen met de metalen ringen om hun nek (longnecks). Ook weer heel vriendelijk en vreemd om te zien hoe de vrouwen dit om hun nek hebben, zij komen oorspronkelijk uit Birma en het dorp waar wij zijn geweest is niet hun hele dorp want ze leven toch hoofdzakelijk diep in de jungle.

Hierna zijn we naar watervallen en visgrot geweest, mooie natuur en een bamboo, o zo veel. Bij de vissen was een grot en een vijver maar de vissen komen niet bij elkaar de grot leven vissen maar deze planten zich hier voor en komen niet in de vijver en rivier.

Nadat we in een resort met de gids hadden gegeten (super) gingen we slapen en bleek dat wij de enige gasten waren.

We hebben toen nog even aan terras gezeten en er liepen 3 man personeel zeker rond en we waren de enige 2 gasten.

De dag erna zijn we naar het olifanten kamp geweest en hebben daar een leuke show gezien en cor heeft een olifanten massage gehad. daarna zijn we zelf op een olifant gegaan.

Hoog dat dat was, vooral als we als een diepe afgrond door de jungel liepen, was wat voor me moeder geweest, he mam. maar was prima gegaan. boven in de jungle waren ook weer bergstammen de Mahong bergstammen, deze verkochten fruit aan de toeristen voor de olifant. De eerste keer hebben wij niks gekocht en onze olifant was teleurgesteld, wilde niet bij de fruit 'kiosk' weg, Ze weten precies waar wat te halen is. Bij de 2e 'kiosk' wist hij niet hoe snel hij moest zijn, daar kochten we wat bananen voor m. Hap Hap en weg was het.

Daarna zijn we met bamboo vlot rivier afgegaan om te gaan lunchen, om vervolgens een lange rit te maken naar de theeplantages in het hele noorden, waar we ook thee hebben geproefd. Waren niet zo kapot van de thee, hier zaten voornamelijk chinezen.

Daarna hebben we overnacht in Chaing Rai, van daaruit zijn we naar de gouden triangle geweest dit is een drielanden punt tussen Thailand, Birma en Loas.

Hier zijn we ook naar de zwarte markten geweest een keer bij Birma en bij de rivier naar de grens met Laos, hier hoefden we geen paspoort alleen een soort 'tol' te betalen. (40 eurocent)

Daarna weer richting Chaing Mai maar eerst nog gestopt bij warm water bronnen, kon je eitje in koken, was wel leuk, maar gewoon leuk.

We hebben nu vanacht weer in ons hotel in chaingMai geslapen en ben gister hier in dorp naar de pedicure geweest, gewoon leuk en gaan dadelijk weer vliegen naar Bangkok om daar de trein te pakken naar ons strandhotel in Hua Hin.

Ben benieuwd wat ik weet nu dat het hotel in Hua Hin voor thaise maat een duur hotel is, het kost nl het dubbel van wat we nu hebben. Ben benieuwd.

Leuk om weer jullie berichtjes te hebben gelezen, meld ons weer als we lekker aan strand liggen (34 grden Hua Hin)