eitregje.reismee.nl

op reis door het noorden, naar de grens van myramar (birma) en laos

Dinsdag aangekomen in Fern Resort, blijf erbij dit was echt super.

Daar kwam onze gids ons ophalen (Pat). We zijn toen als eerste naar de Karen bergstammen geweest. dit zijn de stammen met de metalen ringen om hun nek (longnecks). Ook weer heel vriendelijk en vreemd om te zien hoe de vrouwen dit om hun nek hebben, zij komen oorspronkelijk uit Birma en het dorp waar wij zijn geweest is niet hun hele dorp want ze leven toch hoofdzakelijk diep in de jungle.

Hierna zijn we naar watervallen en visgrot geweest, mooie natuur en een bamboo, o zo veel. Bij de vissen was een grot en een vijver maar de vissen komen niet bij elkaar de grot leven vissen maar deze planten zich hier voor en komen niet in de vijver en rivier.

Nadat we in een resort met de gids hadden gegeten (super) gingen we slapen en bleek dat wij de enige gasten waren.

We hebben toen nog even aan terras gezeten en er liepen 3 man personeel zeker rond en we waren de enige 2 gasten.

De dag erna zijn we naar het olifanten kamp geweest en hebben daar een leuke show gezien en cor heeft een olifanten massage gehad. daarna zijn we zelf op een olifant gegaan.

Hoog dat dat was, vooral als we als een diepe afgrond door de jungel liepen, was wat voor me moeder geweest, he mam. maar was prima gegaan. boven in de jungle waren ook weer bergstammen de Mahong bergstammen, deze verkochten fruit aan de toeristen voor de olifant. De eerste keer hebben wij niks gekocht en onze olifant was teleurgesteld, wilde niet bij de fruit 'kiosk' weg, Ze weten precies waar wat te halen is. Bij de 2e 'kiosk' wist hij niet hoe snel hij moest zijn, daar kochten we wat bananen voor m. Hap Hap en weg was het.

Daarna zijn we met bamboo vlot rivier afgegaan om te gaan lunchen, om vervolgens een lange rit te maken naar de theeplantages in het hele noorden, waar we ook thee hebben geproefd. Waren niet zo kapot van de thee, hier zaten voornamelijk chinezen.

Daarna hebben we overnacht in Chaing Rai, van daaruit zijn we naar de gouden triangle geweest dit is een drielanden punt tussen Thailand, Birma en Loas.

Hier zijn we ook naar de zwarte markten geweest een keer bij Birma en bij de rivier naar de grens met Laos, hier hoefden we geen paspoort alleen een soort 'tol' te betalen. (40 eurocent)

Daarna weer richting Chaing Mai maar eerst nog gestopt bij warm water bronnen, kon je eitje in koken, was wel leuk, maar gewoon leuk.

We hebben nu vanacht weer in ons hotel in chaingMai geslapen en ben gister hier in dorp naar de pedicure geweest, gewoon leuk en gaan dadelijk weer vliegen naar Bangkok om daar de trein te pakken naar ons strandhotel in Hua Hin.

Ben benieuwd wat ik weet nu dat het hotel in Hua Hin voor thaise maat een duur hotel is, het kost nl het dubbel van wat we nu hebben. Ben benieuwd.

Leuk om weer jullie berichtjes te hebben gelezen, meld ons weer als we lekker aan strand liggen (34 grden Hua Hin)

Mia de B.

Hoi Gertei en Cor

Hartstikkeleuk dit reisverslag, ik kijk er echt naar uit en geniet ervan! Ik laat het mijn vriendin lezen want die gaan 15 maart voor 3 maanden weer naar Chaing Mai.
Nog een leuke vakantie verder.
groetjes

sylvia

hey cor en gertie,wat een mooie reis zeg en die foto op de olifant wat een belevenis,jullie hebben echt iets moois om aan terug te denken,wij wensen jullie nog heel veel plezier in jullie strand resort,we horen weer van jullie hoie tot gauw groetjes uit hoensbroek

kok,sylvia & kids

jose van

gertie en cor ik doe het via deze site.dan bereik ik jullie het vlugst .op de eerste plaats maakt de v.wasser k.sluiting.en sinds gisteren is er n enorme druk op het water waardoor de wasm.vermoedelijk lekt ik heb w.m.l gebeld over de druk maar die bellen niet terug.boven in de straat is haast geen druk.ik laat je dit weten kun je er rekening mee houden.of laat me eff wat weten of jullie dit ook wel eens hebben gehad.tot z.dag doeiiiiiiiiiiiiiiiii

jose van

ps bert is het weekend in limburg.wij hebben ook gekookte beesten gegeten.witgelig van kleur opa klip was er gek op maar roel ook,welke dat zijn weet je wel

Loes en Arie

Een reis tergelegenheid van jullie 25 jarige trouwdag"verdient"gewoon de bruidssuite!!! Leuke verrassing toch!!! Fantastische reis, zo te lezen en te zien op de foto's. Fijn dat we 't op deze manier mee mogen beleven.Geniet er van. Groetjes L en A.