eitregje.reismee.nl

Panamakanaal

Wat n belevenis, het Panamakanaal. Vanmorgen al vroeg op gestaan voor de eeste sluis, welke weer uit 3 delen bestond. Tuurlijk ben ik al n paar keer door n sluis geweest, wie niet met de boot vanuit Maastricht. Maar ja het Panamakanaal!!! Het is niet écht n kanaal, het zijn van oorsprong n rivier in n soort delta. De Franssen zijn begonnen met dit te maken van noord naar zijd Panama, hierbij zijn ook dammen gemaakt waardoor en een heel groot meer ontstaan is. Aan de zijkant met zijn mangroeves. We zaten op het achterdek en hebben genoten van de wonderschone natuur. Ook vaker naar dek 3 en 6 gegaan om te zien hoe de boot midden door de sluizen werd geleid, dit ging door middel van locomotieven die verbonden waren met stalen kabels met onze boot. Deze zorgde ervoor dat de cruiseboot mooi in t midden was van de sluizen. Het schip werd niet getrokken alleen geholpen met het midden bepalen, ook werd het schip bestuurd door n Panamakanaalkapitein en niet door onze kapitein. Deze doorvaart kost de maatschappij per doorvaart 463.000€. Het was ook echt mm werk. Het meer en de natuur was heel mooi. Aan t einde van het kanaal gekomen zagen we Panama. Nu zijn we uit het kanaal en varen we in de grote oceaan richting Costa Rica. Maar nu eerst weer lekker genieten van ons diner.

Kan momenteel nog niet zoveel foto's toevoegen door beperkt internet maar bij thuiskomst zal ik er nog n paar toevoegen. Hier nu enkele van het kanaal

Groetjes cor en gertie

Addy

Jullie hebben wel een mooie vakantie, wat een belevenis. Prachtig als je dit echt ziet en niet op tv.
Fijne vakantie