eitregje.reismee.nl

Colombia

Lekker op het achterdek van het schip, heerlijk in de wind, vochtig en 30°.

Vanmorgen aangekomen in Cartagena, Colombia. We hadden maar n korte dag aan land vandaag omdat er weer op tijd vanuit Colombia een trip stond naar het Panamakanaal, waar we morgenochtend om 5 uur aankomen en tussen 6 en 7 aan de doorvaart beginnen. Vanmiddag n mooie presentatie gehad over het kanaal, ben zeer benieuwd.

Maar vandaag waren we dus in Cartagena nadat we aan boord voor het ontbijt van de roomservice hadden gemoten(Ivm tijd). We konden nl al om 07.00 uur van boord. En voor de landdag tot 13 uur moet je er vroeg bij zijn.

Heerlijk zie midden Amerikaanse sferen, de gebouwen, de pleinen, het weer en de mensen. Echt n wereld van verschil, leek voor ons ook wel n beetje zoals we Cuba ervaren. Heerlijk relax. Mooie Colombiaanse gebouwen in de gebruikelijk pasteltinten die hier veel voor de buitenmuren worden gebruikt. Ook heel bijzonder het contrast met de spaanse coloniaalse tijd en de hypermodrne nieuwe stad. Het waren maar 5 uur maar het was heel mooi en weer terug bij het schip staat er dan n hele rij personeel om je weer te verwelkomen aan boord, gebruikelijk maar wel n hele leuke ervaring, het cruisegevoel. Vanmiddag weer n vaar middag, heerlijk gegeten en morgen dan dus waar iedereen van weet wat deze cruise zo speciaal maakt, het Panamakanaal, ben zeer benieuwd.

Irene

Schitterend om te lezen. Ik zie het allemaal zo voor me !! :)) Mooi !

Addy

Het lijkt inderdaad op Cuba. Maar wat een beleving. Prachtig land. Veel vakantie plezier.