eitregje.reismee.nl

Varadero

Dan zitten we nu hier in Toronta bij Subway met n lekker westers broodje. De dagen in Cuba zijn weer voorbij. De kaatste dagen ook nog heerlijk genoten in Varadero. Wat n geweldig mooi strand. Parelwit en n helder blauwe zee. Geweldig. Alleen hebben we zelf niet veel dagen aan strand gelegen. Niet zo ons ding. Zijn lekker naar Matanza geweest, voor ons n echt cubaanse plaats zonder al te veel touristen. Gewoon lekker wandelen mooie gebouwen bekijken. Cubo heeft heel veel gebouwen uit de spaanse kolonie tijd. Jammer dat de cubanen nu pas weten of het geld er voor hebben om deze geweldige gebouwen in de vele steden/plaatsen in ere te herstellen. Hebben veel oude panden in de steigers en ondestut gezien misschien komen deze ook nog aan de beurt. En hie ze deze stutten..heel primitief maar t werk. Wat zeer opvallend was in Varadero, toch n behoorlijke badplaats met veel hotels. Geen pubs, geen staatjes met alle maal barretjes, geen nightclubs in overvloed. Cuba blijft ook hier echt Cuba. Ook hier weer lege winkels en hele armzalige huisjes. Wat je wel op t hele eiland hebt n heerlijke wind, maar bij de gemiddelde temperatuur is dit zeker niet verkeerd. Heerlijk.

De laatste dagen in havana waren eigenlijk alleen om onze vertrekvlucht te vemakkelijken maar toch wilde we nog even de oude stad in. Helaas mocht dit niet lukken.

Na het eten van ijs if vis ben ik ziek geworden in Varadero en kon ik totaal niet meer tegen de warmte en was heel snel moe. Totaal uitgeput. Maar na dagje slapen en geloof t of niet een bord friete gaat t nu n stuk beter. Hihi. vandaag monter aan onze terugreis begonnen en voel me prima (mam!!). Hadden we alleen t pech weer in t vliegtuig iemand n lichte beroerte gehad maar konden gelukkig doorvliegen tot toronto (ook voor die zieke canadees fijn om thuis te zijn). Op de heenweg de pech met de trein dat er iemand was voor gesprongen.

Was n fijne vakantie veel gezien, veel gedaan en veel keuke mensen ontmoet.