eitregje.reismee.nl

Trinidad

Na n paar dagen in de vallei van Vinales zitten we nu alweer 4 dagen in Trinidad.

Een geweldige stad, veel muziek, sfeer, autentieke coloniaalse huizen. Allemaal in zachte pasteltinten. N plaatje gewoon. De mensen zijn zo vriendelijk en eerlijk en altijd lachen. Terwijl ik me weleens af vraag hoe kunnen ze zo blijven lachen. Hier is zoveel armoede. Als je n winkel in loopt vind je ALTIJD alcohol soms cola. Beetje andere artikelen zoals wc papier eieren afwasmiddel. Geloof maar niet dat je shampoo of zeep hier vind. We hebben voor onze gastvrouwen n present gemaakt met voor ons dagelijkse artikelen maar hier is het n waar kado. Iedereen is ieders keer weer zo blij met de Dove en de shampoo en tandpasta. Ook de kinderen zijn blij met kleurboeken potloden ed. Gisteren hebben we n tour door de bergen gemaakt en als je in t binnenland de scholen ziet. Ongelooflijk. In de stad is het meestal in n gewoon huis n klasje. Savonds spelen de kinderen met n stuiterbal n soort spel. Ook de taxis zijn bizar, eerder vertelde ik al van de oldtimers. Nou dit zijn echt niet allemaal gepimte autos. Deze meeste zijn blij dat de auto rijd, de stoelen zit vaak geen schuim meer in. Vooral achterin niet. Ik weer pech altijd. De tour die we gisyeren deden ging naar n hoge berg Topes de Collantes. Gewldig mooie natuur. Moesten ongeveer 2km naar beneden lopen om bij n waterval te komen. Heel mooi....maar koud water...brrr en ja toen natuurlijk nog die berg weer op pffff. Vandaag lekkere stranddag gehad. En morgen weer naar volgende locatie. Gelukkig is de rit van morgen niet zolang als van de week. Wel hebben we onderweg op n terras waar we stopte diverse kolibri gezien. Wat zijn die snel zeg. Helaas ook geen foto van. Is wel n giller het internet hier. Ik zit nu op n dorpsplein met vele vele andere. Alleen hier heb je internet waar je toegang krijgt via n gekocht kaartje.

Jose0

Geweldig geniet heb je jullie verdiend

Thea

Geweldige ervaring, geniet ervan ..

Miralda

Geweldig om te lezen Gertie en die foto's! Echt super, geniet van jullie vakantie.

Melanie

Geweldig om jullie reis mee te beleven. Wat een mooie foto's ook. Blijf vooral kaartjes kopen zodat je op het dorpsplein, ons op de hoogte kan houden :) Maar geniet vooral van jullie vakantie!

Tiny Haverkamp.

Fantastisch om met jullie op reis te zijn en om de verhalen te kunnen lezen.
Het voelt een beetje of we er bij zijn. Dat is echt genieten voor jullie.