eitregje.reismee.nl

Vinales

Na de drukte van havana nu heerlijk het binnenland in. 2dagen flink gewandeld. Gisteren zijn we naar n prehistorische muurschildering gelopen (5km) buiten ons dorp. Was n mooie wandeling echter op de terugweg hebben we vervoer genomen voor de laatste meters. Toch ff wennen deze tropische temperaturen. Hebben n lift van n voorbijgaande paard en wagen gehad. De muurschildering was mooi maar of deze het prehistorisch is...wij hebben onze bedenkingen. Tijdens de wandeling spantaan ergens n bordje gevolgd "finka", waar we n leuke rondleiding van de eigenaar kregen, welke met liefde over zijn landbouw vertelde. Hij teelde vanalles koffie, mango, pappaya en tabak welke hij ook zelf deed drogen en bewerken. Mooi om te zien.Vandaag zijn we weer te voet gegaan. Het is natuurlijk leuk met de fiets. Of handig met n taxi maar de natuur is hier in de vsllei van vinales zo bijzonder dat wij hebben besloten om te voet te gaan. Vandaag zijn we tussen de bekende bergen van de vallei gelopen (12km) naar grotten in deze bergen. Nadat we de grot in waren en een stuk erdoor hadden gelopen moesten we op n boot verder. Heel bijzonder. Op de terugweg lekker koffie gedronken, kennen hier alleen geen vlaai hihi. Dan maar wandelen zonder vlaai en lekker op het dorpsplein n lekker verse mangosap met op de achtergrond afro/caribische muziek. Geweldig. Het is hier zo relax. Morgen moeten we vroeg op en gaan we naar Trinidad.

Jose

Neem wat warmte en zon mee

Gertie

Zal m'n best doen.
Is hier heerlijk. Lekker zon, warm en lekker wind erbij.

Jose

Morgen zit de helft erop mis jullie

Jose

Zelfs cor net zn klote serie op tv

Irene

Leuk je verhaal.
Knap dat vele lopen van jullie. Ach ja ...altijd een pedicure in de buurt, dat scheelt .
Ben voorzichtig en geniet.
Ben benieuwd naar de rest.
Grtjs oet Gebrook !