eitregje.reismee.nl

Van de winter naar n tropische zomer

Het begon al slecht, we vertrokken vanuit Hoensbroek met de trein en in Weert moesten we er al uit.

Er was blijkbaar iemand levens moe...vreselijk. we hebben daarop geprobeerd n taxi. Maar gelaas niks te krijgen. Heb toen met goed geluk iemand aangesproken en we mochten meerijden. Deze persoon bracht haar gestrande collega naar het werk.

Toen we eindelijk op schiphol kwamen waren we VIP's....hihi. Mochten versneld door de douane ed. Net op tijd voor onze vlucht...pfff. onze vlucht naar Canada was prima. Nette overnachting en hapje gegeten en dan lekker slapen. S morgens alweer vroeg vertrekken voor onze vlucht. En er was sneeuwstorm gemeld. Gelukkig viel dit mee ongeveer 10cm en -12 graden.

Aankomst Havana bewolkt na regen. Taxi naar de accomodatie ging ook prima. Lekker 2 dagen in Havana. Hele drukke stad. Veel uitlaat gassen van die oldtimes. Dacht in eerste instantie dat deze auto er welke enkel zouden zijn maar je ziet echt alleen maar oldtimers. Oude stad is mooi. Veel mooie gebouwen. Oa Capitolio, Chinatown, n echt afrikaans straatje wat weergeeft de afrikaanse cultuur in Cuba. Ook Plaza de Revelation was indrukwekkend. Lekker gelopen over Malecon (strandboulevard). Overal bij de restaurants gezelligheid met salsa live muziek. Je voelt je echt in caribische sferen. Ook word je vaak aangesproken voor iets te kopen maar gelukkig niet opdringerig. Als je no zegt is het goed. Kinderen die buiten spelen ook de jeugd en dan op sommige plekken lange rijen voor n kantoor en bij pleinte iedereen op de tablet of smartfone echt ongelooflijk dat hier geen jnternet is. Wel eigenlijk ook lekker zo rustig.

Ook hebben we door straten gelopen waar je dacht je bent in de grootste armoede of achterbuurt maar iedereen is vriendelijk en zegt je Ola. Je voelt je ook veilig. Vandaag onze 1e bus rit. We zijn nu net in Vinales, heerlijk, gezellig. Het weer is momenteel ook beetje beter. Gaan de komende dagen omgeving verkennen. Hier ook niet zo druk. We faan het zien wat er hier allemaal te doen is. Havana was leuk maar hier begint echt voor ons onze reis.

Jose

Amuseer je afspraak met jaq niet door hegaan moest langer werken en verj.gr

Thea

Leuk om zo te mogen meereizen :D Geniet ervan :D

Addy

gelukkig zijn jullie goed aangekomen, naar alle strubbelingen van dien.

jeannie

Gezellig om te mogen genieten van jullie reis
mooie dagen nog voor jullie twee

Jose en fons

Leuk reisverhaal en mooie fotoos, ben benieuwd nu al naar t volgend reisverslag....geniet verder

Jose boels

Achteraf lezen is ook leuk haha

Sylvia

Nou wat een belevenis zeg Echt super wij wensen jullie nog een hele fijne vakantie en lekker genieten ???? ? ? ? ?

Lilly breugelmans

Heel veel plezier met jullie vacantie!!!!! Groetjes van ons!!!!

Jacqueline

Ik vind wel leuk zo met jullie reis mee te kijken . Veel plezier

jose

leuk

Loes de Liefde

Leuk weer de reisverslagen te lezen en de foto''s te bekijken .
Geniet van deze mooie reis !!!!